Woningbouwers opgelet! Vanaf nu kunnen jouw klanten thuis op de bank hun toekomstige woning samenstellen en beleven.

Het enthousiaste koppel aan wie je je net hebt voorgesteld is er helemaal klaar voor. Na jarenlang dromen kunnen ze niet wachten om hun ideale huis te bouwen. Aan jou de geweldige taak om voor deze mensen hun droom te verwezenlijken. Een paar weken later klap je vol trots de eerste opzet van de bouwtekening voor ze uit, aangevuld met natuurlijk een brochure vol kopersopties waar jullie over kunnen gaan sparren. Met goede hoop wacht je hun eerste reactie af. Ze bekijken je tekening, links, rechts, links… ‘Wat zie ik hier precies?’. ‘Is dit dan de vide die we graag wilden?’. Het uitleggen kan beginnen. Jíj bent immers de schakel tussen deze bouwtekening en de dromen van jouw klant.

Ruim drie jaar geleden zagen Sander Martinec en Gaston Smit, oprichters van innobrix, een kans in de bouwwereld. Steeds meer werd er met BIM gewerkt, een professionele en technische manier voor het tekenen van huizen. Hierover zegt Martinec: ‘Als mensen zoals jij en ik willen snappen wat er gebeurt in zo’n BIM ontwerp, dan hebben wij iemand nodig die ons dat uit kan leggen. Wij dachten toen: we moeten iets gaan bedenken waardoor we die BIM modellen in de woonkamer kunnen krijgen, zodat mensen thuis op de bank hun woning kunnen gaan samenstellen’.

‘We moeten iets gaan bedenken waardoor we die BIM modellen in de woonkamer kunnen krijgen, zodat mensen thuis op de bank hun huis kunnen gaan samenstellen’

Innobrix geeft woningbouwers en projectontwikkelaars de kans om hun klanten te voorzien van dé optimale beleving bij het kopen van een woning. Sander Martinec neemt je mee in het proces van het ontstaan van innobrix. Hij vertelt je wat innobrix doet en waar ze goed in zijn.

Een woningbouwer of projectontwikkelaar die in zee gaat met innobrix zal zijn organisatie langs twee belangrijke assen in het bedrijf professionaliseren. Ten eerste zal een effectiever productie- en verkoopproces gecreëerd worden voor de woningbouwers. Een woning kan beter, gemakkelijker en sneller vermarkt worden. Met minder kosten, fouten en energie. Ten tweede zullen je klanten een betere begeleiding en communicatie ervaren. Zij kunnen nu thuis op hun device (tablet of pc) hun eigen woning samenstellen en hier vervolgens virtueel doorheen lopen. Door deze ultieme beleving te bieden, kan jouw klant betere en weloverwogen keuzes maken.

‘Technologie verandert de manier waarop wij werken en de manier waarop wij de wereld om ons heen zien.’

Wij wilden ons verhaal vertellen aan de markt. Maar hoe pakt een techneutenclub zoals wij dat aan? We besloten de Marketing Groep in te schakelen om onze positionering te beoordelen. Zoals verwacht bleek dat hier veel verbeterpunten zaten voor ons. Wat wij nodig hadden was een specifieke doelgroep met een glashelder, nieuw merk. Op dat punt hebben wij Morskieft Ontwerpers betrokken bij het proces. Gezamenlijk hebben wij onderzocht waaruit ons DNA bestaat. Op basis daarvan is een compleet eigen stijl bedacht voor ons nieuwe merk. Deze stijl moest in een nieuwe website gegoten worden. Om deze klus te klaren hebben wij Creative ICT benaderd. Door de samenwerking met deze partijen hebben wij innobrix vorige week officieel kunnen lanceren bij onze doelgroep.

Innobrix is een samenstelling van ‘inno’ en ‘bricks’. Het woord ‘inno’ koppelen wij aan ‘innovatief’ en tevens moet de letter ‘i’ mensen laten denken aan internet, ofwel: online. Daarnaast staat ‘brix’ voor ‘bouwstenen’ en moet de letter ‘x’ mensen laten denken aan een digitale oplossing. Deze combinatie vertelt ons dat innobrix staat voor innoverend, digitaal bouwen. Ons abstracte logo straalt een 3D karakter uit, bestaande uit een soort legoblokjes, onze bouwstenen. Het gevoel dat wij krijgen bij de naam en het logo is: innovatief, onderscheidend en vooruitstrevend.

‘Het gevoel dat je krijgt bij innobrix is: innovatief, onderscheidend en vooruitstrevend.’

Wij merken dat er een enorme behoefte is aan een product zoals innobrix. Dankzij Van Wijnen, de eerste klant van innobrix, hebben wij innobrix kunnen ontwikkelen tot wat het vandaag de dag is. Er liggen inmiddels ook aanvragen en opdrachten van Trebbe, Ter Steege, Brummelhuis en vastgoedontwikkelaar BPD.

Kansen voor innobrix liggen er op het gebied van Augmented Reality. In de digitale wereld is te zien dat Apple zich de laatste tijd sterk focust op deze technologische ontwikkeling. Volgens Martinec is het de rol van innobrix om de doelgroep van innobrix te enthousiasmeren en inspireren voor nieuwe technologieën in de markt. Wij kunnen technologische ontwikkelingen die er écht toe doen vertalen naar onze software, zodat onze doelgroep het praktisch kan inzetten.

De lancering van innobrix vond vorige week plaats bij een event samen met Apple en Autodesk over de digitale toekomst van de bouw, georganiseerd door Holland ConTech & Proptech. Dit jaar gaan wij gebruiken om de bouwwereld op een zo groot mogelijke schaal kennis te laten maken met innobrix. Op basis van die feedback zullen wij onze softwareoplossing blijven ontwikkelen om het mooier, gemakkelijker en perfecter te maken.