2019 is alweer in volle gang. Iedereen is hard aan het werk met het maken, fine-tunen en uitvoeren van de plannen voor dit nieuwe jaar. Hierop is Innobrix zeker geen uitzondering. 2018 was een goed jaar waarin wij onder andere de eerste stappen hebben gezet met het in de markt zetten van ons nieuwe identiteit en merk Innobrix. Maar nu is de tijd van terugkijken (bekijk video onderaan artikel), reflecteren en evalueren van 2018 voorbij en is het zaak om vooruit te kijken. Voor Innobrix staan er al mooie plannen klaar.

Nog meer integratie binnen het Innobrix platform

Wij geloven in het praktisch toepassen van nieuwe technologie. Om Innobrix nog doeltreffender en eenvoudiger te maken wordt één van de grote updates dit jaar het nog verder integreren van de modules binnen het platform. Dit houdt in dat het woningdossier steeds meer het centrale startpunt gaat worden waarin de woningkoper alles aangaande zijn eigen nieuwe woning kan vinden en doen. Vanuit het woningdossier ga je naar de woningconfigurator om je eigen woning samen te stellen, wordt deze opgeslagen en de gegevens bewaart in het woningdossier en vanuit daar ook het gehele aankoop- en bouwproces van de nieuwe woning gemonitord en geregeld. De woningkoper zal dan maar op één enkele omgeving hoeven in te loggen waarvandaan hij/zij toegang heeft tot de overige modules en functionaliteiten.
Voor de woningbouwer gaat hierbij ook de planconfigurator, waarmee je snel en eenvoudig 3D gebiedsplannen kunt samenstellen, geïntegreerd worden met de woningconfigurator. Dit houdt onder andere in dat de plannen die je op wijkniveau maakt straks kunt terugzien in de woningconfigurator. Hiermee hebben wij voor ogen dat Innobrix het gehele proces van een nieuwbouwwoning ondersteunt waarbij de woningkoper centraal staat.

Optimalisatie van de onboarding

Ons doel is het vereenvoudigen, optimaliseren en leuker maken van het bouwproces voor zowel de woningbouwer als de woningkoper. Dit doel staat natuurlijk ook centraal bij het verder ontwikkelen van Innobrix. Eén van de ontwikkelingen is daarom ook het optimaliseren van de onboarding van Innobrix. Zowel de woningbouwer als de woningkoper moeten makkelijk en intuïtief Innobrix kunnen gebruiken. Het proces waarin gebruikers kennis krijgen over het gebruik van Innobrix zal daarom in 2019 aangepakt worden. Te denken valt aan het aanleverproces van de BIM ontwerpen, instellen van opties en het beheer hiervan en voor de woningkoper bijvoorbeeld een stap voor stap walktrough bij het (eerste) gebruik.

Grafische verbeteringen

Krachtige klantbeleving en visualisatie zijn enkele speerpunten die met Innobrix bewerkstelligt kunnen worden. Om het wow-effect nog meer tot zijn recht te laten komen zullen wij Innobrix in 2019 grafisch nog beter maken. Zo zullen wij de 3D kavelkaart nog gedetailleerder en realistischer maken zonder afbreuk te doen aan de prestaties, zal de 3D, VR en AR technologie nog beter en functioneler toegepast gaan worden en zullen enkele functionaliteiten zoals zonnestand en meubels uitgebreid gaan worden. Kortom, Innobrix zal in 2019 nog meer richting “What you see is really what you get” gaan.

Vernieuwen user interface

Wij denken dat het succesvol inzetten van (nieuwe) technologie valt en staat met of het gebruikt wordt. Dit geld ook voor Innobrix. Het is uiteindelijk de woningkoper die Innobrix gaat gebruiken. En dit moet eenvoudig, intuïtief en logisch zijn. In 2019 gaan we dan ook voor Innobrix werken aan een vernieuwde user interface. Woningkeuzeopties selecteren, schakelen tussen de verschillende camera opties en bijvoorbeeld het plaatsen van meubels, hier moet het gebruiksgemak in uitblinken. Dit zal ook een grote invloed hebben op de beleving van de woningkoper. Vanuit een mobile first strategie zullen er ook aanpassingen gedaan worden om verbeteringen door te voeren in de user interface op mobile devices. Immers, de klant, in dit geval de woningkoper, staat bij Innobrix centraal en hierbij hanteren wij ook een mobile first strategie.